نوشته شماره ۳ ( آرزو )

چند وقت پیش یه جایی رفته بودم ، از خوش اقبالی من اونجا یه کتابخونه ی کوچیک داشت. روی میز جلوی کتابخونه چشمم به کتابی که روش افتاده بود خورد ، رو جلد کتاب نوشته شده بود ارمیا.....

اسمی آشنا بود ، کتابی بود که چند ماه پیش یکی از دوستان (آقا سعید) برام از اون گفته بود. خیلی وقت بود رمان نخوانده بودم راستیاتش اصلا حال و حوصله ی رمان خوندن نداشتم ، اما این دوست ما اینقدر ازش تعریف کرده بود که حس کنجکاوی مجبورم کرد حداقل یه نگاهی بهش بندازم...

نویسنده: رضا امیر خانی     سال چاپ....

صفحه اول رو که خوندم با پیش زمینه ای که آقا سعید گفته بود برام روشن شد ، در مورد یک رزمنده به نام ارمیا ست.

شروع رمان از سنگر ارمیا و مصطفی (دوست و همسنگر ارمیا) بود......

ارمیا در ماه های آخر جنگ به جبهه رفته بود ولی در مدت  کوتاه هم تغیرات زیادی کرده بود و هم دلبستگی های جدید...

در اینجا باید ذکر شود من که اصلا حوصله رمان خوندن نداشتم ، این کتاب در مدت کوتاهی صفحاتش رو از دیده و محتوای صفحات را ، از ذهن ما گذراند....

از ادامه داستان کتاب صرف نظر می کنم  خودتون اگه دوست داشتین بخونین....

اصل نوشت(به تقلید یکی از دوستان)  :

در صفحه ای از کتاب (الان که دارم می نویسم کتاب رو برگردوندم و جملات کتاب رو ندارم) ارمیا با خود سخنی داشت: حالا که جنگ تموم شده دیگر نمی توان از خداوند طلب شهادت کرد دیگر نمی توان گفت اللهم ارزقنا توفیق شهادت فی سبیلک خب ارمیا با خودش اینا رو گفته بود به من هیچ ربطی نداره...

همین دعا و طلب شهادت منو به فکر برد...

بعد جنگ تحمیلی مدتی گذشت تا دشمن جنگ دیگه ای (جنگ نرم) شروع کنه و شاید هم از خیلی قبل تر شروع کرده بود و ما به دلیل مشغله زیاد متوجه نشدیم....

به هر حال حضرت آقا بارها گوشزد کردند که در وضعیت جنگ هستیم و حتی جنگی سخت تراز جنگ تحمیلی ۸ ساله(در تهاجم معنوی ، تهاجم فرهنگی ، تهاجم نرم، شما دشمن را در مقابل چشمتان نمی بینید هوشیاری لازم است)  

 

 همچنین حضرت آقا بارها فرمودند: (در این جنگ نرم ، شما جوان های دانشجو ، افسران جوان این جبهه اید)

یه ضرب المثلی هست که میگه آرزو بر جوانان عیب نیست.

اگه وضعیت جنگی و ما افسران جنگ پس می تونیم بگیم اللهم ارزقنا توفیق شهادت فی سبیلک

خدایا خیلی رو دارم نه ....

نه خدا جون شهادت خیلی واسه ما زیاده خدایا توفیق بده تا سرباز خوبی باشیم...

حالا خودمونیم اصلا سرباز هستیم.....

پس خدا جون توفیق بده سرباز باشیم....

اللهم عجل لولیک الفرج